نوشته شده توسط : نویسنده 1

آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور سراسری

  • آخرین رتبه قبولی و درصد دروس رشته های نظری، رتبه های قبولی
  • رشته های نظری و درصد دروس، درصد دروس دانشگاه آزاد
  • درصد دروس دانشگاه سراسری، قبولی در رشته های نظری
  • درصد دروس برای قبولی کنکور، درصد قبولی دانشگاه سراسری

برای شروع توضیح در مورد آخرین رتبه ی قبولی و درصد دروس رشته های نظری بهتر است با دانش آموزان دبیرستانی شروع کنیم. تمام دانش آموزان دبیرستانی چند سالی می شود که از ابتدای سال دهم با توجه به رشته ای که انتخاب می کنند، در کنار آن در آزمون های آزمایشی مختلفی شرکت می کنند.

در هر کدام از این آزمون های آزمایشی نمرات و درصدهای هر دانش آموز را بررسی و تحلیل کرده و درصد هر کدام از دروس را برای دانش آموز مشخص می کنند.

علاوه بر مشخص کردن درصد دروس، آخرین نمره ی قبولی را نیز برای دانش آموز مشخص می کنند تا دانش آموز فاصله ی نمره ی خود را با اولین و بهترین رتبه مقایسه کند.

این مقایسه می تواند به دانش آموز کمک کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد تا بتواند بیشتر روی آن ها کار کند.

اما مسئله ای که وجود دارد این است که برخی از دانش آموزان می خواهند وارد دانشگاه سراسری شوند و برخی دیگر از دانش آموزان تمایل به شرکت در دانشگاه آزاد دارند. رتبه ی قبولی و درصد دروس رشته های نظری برای هر کدام از این دانشگاه ها متفاوت است.

در رتبه قبولی و درصد دروس نمره ی منفی و صفر نقش مهمی در آن دارند. به این صورت که اگر داوطلبی در یکی از دروس نمره ی منفی کسب کند درصد قبولی اش خیلی پایین می آید. در صورتی که نمره ی صفر به این میزان شانس قبولی را کاهش نمی دهد.

آخرین رتبه قبولی در رشته ها و دانشگاه ها
هنر
زبان

در واقع بهتر است بگوییم نمرات منفی و مثبتی که داوطلب کسب می کند، در واقع موقعیت او را میان رقبا تعیین می کند.

از طرفی دیگر، عامل دیگری که نقش مهمی در رتبه و درصد بالاتر دروس دارد، رشته ایست که داوطلب آن را انتخاب می کند، علاوه بر رشته ی انتخابی، محل انتخابی داوطلب نیز نقش مهم دارد.

همچنین هر ساله در آزمون کنکور برخی از متقاضیان و داوطلبان دارای یکی از سهمیه های نام برده شده در دفترچه ی ثبت نامی کنکور هستند که این سهمیه نیز نقش مهمی را در رتبه ی قبولی این داوطلب ایفا می کند.

سهمیه در هر 2 دانشگاه آزاد و سراسری وجود دارد و نقش مهمی دارد.

البته در حال حاضر به مدت 2 سال است که کنکور سراسری و کنکور آزاد با یکدیگر ادغام شده اند و از بسیاری جهات با یکدیگر مشترک اند.

برای درک بهتر این مطلب یک مثال می زنیم:

به طور مثال رتبه ی کشوری 2 گروه ریاضی، با سهمیه ی منطقه 1، درس ریاضی خود را 92% زده و زبان خود را 100% زده است. اینجا باید این نکته را یادآور شویم که متقاضیان و دانش آموزان برای بالا رفتن رتبه ی قبولی خود و داشتن درصد بالاتر به هیچ عنوان نباید از دروس عمومی به سادگی بگذرند.

خیلی از دانش آموزان و متقاضیان در هر رشته ای تصور می کنند که درصد بالا در دروس اختصاصی باعث قبول شدن آن ها با رتبه ی خوب در کنکور می شود و نیازی به داشتن درصد بالا در دروس عمومی نیست!

اما شما اگر تمامی دروس اختصاصی را با درصد بالا بزنید و از خیر عمومی ها بگذرید، متأسفانه باید بگوییم که نباید انتظار قبولی در رشته و دانشگاه خوب را داشته باشید.

مسئله ی بعدی در مورد انتخاب رشته است. قبل از انتخاب رشته، داوطلبان با درنظر گرفتن درصد حدودی هر درس می توانند از نرم افزار تخمین رتبه استفاده کرده و از رتبه ی حدودی خود اطلاع داشته باشند.

همینطور بعد از اعلام نتایج اولیه که شامل رتبه و درصد دروس دانش آموزان و داوطلبان است، داوطلبان می توانند از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنند. این نرم افزار که به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، این امکان را به آن ها می دهد تا با انتخاب دانشگاه و رتبه ی موردنظرشان شانس قبولی خود ر ادر انتخاب رشته محک بزنند.

مسئله ی بعدی در مورد انتخاب رشته ی بدون کنکور است. برخی از رشته ها در برخی از دانشگاه ها به به صورت بدون کنکور ارائه می شوند. ممکن است برخی از متقاضیان تمایلی به شرکت در کنکور نداشته باشند، بنابراین می توانند از شانس خود برای شرکت در رشته های بدون کنکور استفاده کنند. داوطلبان می توانند قبل از انجام انتخاب رشته ی بدون کنکور از نرم افزار رایگان بدون کنکور نیز استفاده کنند.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • آخرین رتبه ی قبولی و درصد دروس رشته های نظری، نرم افزار انتخاب رشته ی رایگان
  • درصد دروس مختلف برای قبولی کنکور، آخرین رتبه ی قبولی
  • انتخاب رشته ی بدون کنکور، تخمین رتبه
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به سؤالات شما

 

 

داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.




:: برچسب‌ها: آخرین رتبه قبولی و درصد دروس کنکور سراسری,آخرین رتبه قبولی و درصد دروس رشته های نظری,درصد دروس دانشگاه سراسری,احتمال قبولی در رشته های نظری,درصد قبولی رشته های نظری,آخرین رتبه قبولی,درصد دروس برای قبولی در کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: